- 30 juni 2024
- Gepost door: Wouter Devloo
- Categorieën: FAQ, Tips & tricks, Zelfstandige
Je krijgt de fiscale attesten telkens in het begin van het jaar dat volgt op het inkomstenjaar.
Dat kan zowel elektronisch als via de post.
Houd dus zeker beide kanalen in het oog. Heb je niets ontvangen, raadpleeg dan even het onlineplatform MyMinfin van de overheid.
Ook daar niets te vinden?
Dan vraag je het attest het best op bij de bevoegde dienst. Die is namelijk verplicht het uit te reiken.
Welke fiscale attesten moet je aan ons bezorgen?
Alle attesten die voor jouw situatie van toepassing zijn, mag je ons bezorgen.
Als er zich belangrijke wijzigingen voordoen, moet je die steeds doorgeven!
Denk bijvoorbeeld aan een wijziging in je gezinssituatie, een erfenis, aan- of verkoop van onroerende goederen, juridische constructies, buitenlandse rekeningen/eigendommen, leningen aan startende kleine ondernemingen …
Deze zaken hebben namelijk een grote invloed op de berekening van je belastingen.